Як краще страхувати? Почнемо з питання, як краще страхувати: кожне окреме перевезення або ж укласти генеральний договір з терміном страхування один рік? Все залежить від кількості планованих перевезень. Якщо у вас в рік буде до 10 перевезень, можна страхувати кожну окремо, але якщо більше, то краще укласти генеральний договір, що скоротить час на надання вами інформації і зменшить витрати на страхування, адже, як відомо, "оптом - дешевше". Страхувати вантаж недоцільно, якщо загальний страховий платіж (вартість страхування) перевищує максимальну вартість вантажу в одному транспортному засобі. У разі повного знищення вантажу вам вигідніше самостійно його відновити, ніж оплатити перед цим його страховку. Наведу приклад: якщо страховий платіж становить 200 000 грн, а максимальна вартість вантажу в одному транспортному засобі - 100 000 грн, і відбувається страхова подія, то ви можете самостійно покрити ці витрати ...Це називається самострахуванням. Така ситуація може мати місце при великих обсягах перевезень. Якою має бути компанія-страхувальник? Важливо, щоб страхувальником виступала компанія, у якої є майновий інтерес, тобто компанія, що володіє перевозиться майном або несе відповідальність за нього згідно з документами. Інакше ви можете не отримати страхове відшкодування. Якщо вантажем володіє кілька компаній, і важко чітко розподілити, хто саме і чим володіє, то в договорі страхування можна прописати декілька страхувальників (за погодженням зі страховою компанією (СК), так як не всі готові на це погодитися). Якщо страхувальником виступає компанія - резидент Україні, проблем не виникне. Важливий момент, коли страхувальник - нерезидент України. У цьому випадку обов'язковим є проходження вантажу безпосередньо по території України, так як інакше немає інтересу для української сторони.Наочний приклад: якщо страхувальником виступає резидент Польщі, а маршрут перевезення Китай - Росія, то страховка в даному випадку буде фіктивною. Адже в маршруті немає проходження через Україну і при збитку неможливо буде довести інтерес української сторони. Договір буде дійсним, якщо страхувальник по ньому - резидент України. Але якщо страхувальником виступає резидент Польщі, а маршрут Китай - Україні, проблем не буде. Як вибрати краще страхове покриття? Згідно інститутським умов є три види страхового покриття: ICC - покриття на базі "всі ризики", таким чином у вас буде покрито все, що не виключено, ICC В і ICC С - покриття на базі "пойменованих ризиків»: буде покритий тільки збиток , що входить в певний перелік ризиків. Варто зазначити, що за цими варіантами страхового покриття виключається група ризиків "протиправні дії третіх осіб", серед яких найбільш актуальні крадіжка і грабіж. Що ж вибрати?Все залежить від перевезеного вантажу. Якщо вантаж - це метал вагою по 1 тонні кожна частина, можна вибрати і пойменоване покриття, але якщо ви перевозите техніку, взуття чи косметику, краще буде скористатися покриттям "від усіх ризиків" (адже дані групи вантажів схильні багатьом небезпекам). Є додаткове покриття, яке можна включити в договір: покриття збитків, понесених під час навантаження і розвантаження. Додавання цього ризику варто символічну суму (деякі СК додають його безкоштовно), зате ваш вантаж буде захищений не тільки в дорозі, але і при завантаженні у транспортний засіб і вивантаження з нього. Варто обумовити той випадок, коли є необхідність тимчасово зберігати вантаж (наприклад, в порту, чекаючи відправлення). Обов'язково слід додати до договору опцію "покриття під час проміжного зберігання". Особлива увага - до схеми оплати При укладенні договору необхідно звернути увагу на схему оплати та звірки за здійсненими або планованим перевезень. У договорі страхування можна передбачити декілька варіантів. За здійсненим перевезеннях: - щомісячна оплата (за результатами звірки фактично перевезених за попередній місяць вантажів); - поквартальна оплата (за результатами звірки фактично перевезених вантажів за квартал); - Оплата кожного перевезення окремо. За планованим перевезеннях: - Авансова щомісячна оплата (за результатами звірки за поточний місяць, тобто оплата здійснюється в розмірі вартості страхування вже перевезеного вантажу, але авансово за наступний місяць); - Авансова поквартальна оплата (за результатами звірки за поточний квартал, таким чином ви оплачуєте такою ж платіж за майбутній квартал); - Авансова оплата за рік (ви оплачуєте авансовий платіж за весь рік страхування, але звірка відбудеться по закінченні періоду страхування). Залежно від обсягів перевезень можна вибрати будь-який зручний варіант оплати. І ще один момент, який варто враховувати при страхуванні вантажних перевезень. У всіх СК є стандартне виняток: на страхування не приймається вантаж, який йде з країни / в країну під санкціями ООН / США (наприклад: Лівія, Куба, Іран та інші). Таким чином, якщо маршрут перевезення проходить через ці країни, то покриття на їх території не буде діяти. В основному СК, бачачи маршрут "Україні - Іран", весь цей маршрут відразу виключають.Хоча виключення має діяти тільки на території Ірану. Все вищевказане допоможе вам укласти договір з повним і необхідним покриттям, по якому ви отримаєте страхове відшкодування.
|