Встановлено порядок отримання фізособами та юрособами інформації з Держреєстру прав на нерухомість в електронній та письмовій формі.
Кабмін постановою від 24.12.2014 р. № 722 затвердив Порядок надання фізичним та юридичним особам інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, яким передбачено, що інформація з Державного реєстру прав надається:
1) у паперовій формі:
органом державної реєстрації прав, нотаріусом у вигляді:
- витягу за заявою власника чи іншого правоволодільця про належні йому права, спадкоємців (правонаступників) відповідних осіб, особи, в інтересах якої встановлено обтяження;
- інформаційної довідки;
органом державної реєстрації прав у вигляді виписки за заявою власника чи іншого правоволодільця про осіб, які отримали відомості про зареєстровані права та їх обтяження на нерухоме майно, що йому належить.
Інформація з Державного реєстру прав на нерухоме майно в електронній формі надається за заявою юридичних і фізичних осіб через офіційний веб-сайт Укрдержреєстру (http://kap.minjust.gov.ua/).
Згідно Постанови Кабміну від 24.12.2014 № 722, така інформація надається користувачам, які зареєструвалися на сайті і надали відомості про себе: ПІБ, ІНН, серію і номер паспорта, або ж найменування та податковий номер юридичної особи (у випадку, коли інформація запитується в інтересах юридичної особи її керівником або представником).
Відповідальність за достовірність відомостей, зазначених при реєстрації на сайті, покладається на заявника. Відзначається, що відомості про особу будуть використовуватися виключно для цілей ведення реєстру та надання інформації у випадках, передбачених законодавством.
Також необхідно внести плату за надання інформації з Державного реєстру прав з використанням платіжних систем через Інтернет.
Отримання інформації з реєстру здійснюється шляхом пошуку, перегляду та (у разі необхідності) печатки актуальної інформації про зареєстровані речові права та їх обтяження на об'єкт нерухомого майна.
Пошук необхідних відомостей здійснюється за:
- Реєстраційним номером об'єкта нерухомого майна,
- Адресою об'єкта нерухомого майна,
- Місцезнаходженням або кадастровому номеру земельної ділянки,
- Ідентифікаційним даними фізичної або юридичної особи.
Також в постанові визначено Порядок надання фізичним та юридичним особам інформації з реєстру в паперовій формі (у вигляді інформаційної довідки, виписки); Порядок доступу до реєстру посадових осіб держорганів, місцевого самоврядування, судів, органів внутрішніх справ, прокуратури та Служби безпеки, а також нотаріусів, адвокатів.
Нагадаємо, що реєстр став відкритим згідно із Законом № 1701-VII
Відгуки вже випробували онлайн-доступ до реєстру свідчать про наявність деяких проблем. Так, інформації в реєстрі мало, багато хто не зміг знайти навіть свою квартиру.
Плата за отримання інформації - 17 грн плюс комісія (до речі, оплата проходить без використання протоколу безпеки). Дані, які вводяться при реєстрації, не перевіряються - можна написати будь-яке прізвище, номер паспорта та ІПН. Захист цих особистих даних не досконала, адже знаючи номер вашої виписки, можна подивитися і чужі.
|