За результатами перевірки СЕС або Держспоживнагляду, може бути оштрафовано як саме підприємство, так і його посадові особи. Так, згідно Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", штрафні санкції до підприємства можуть бути застосовані за: ухилення від пред'явлення перевіряючим СЕС продукції, яка підлягає контролю; випуск, реалізацію продукції, яка є небезпечною для життя і здоров'я людей; реалізацію продукції, забороненої до випуску і реалізації СЕС; реалізацію імпортної продукції, яка є небезпечною для життя і здоров'я людей; порушення вимог щодо дотримання тиші та обмежень певних видів діяльності, що супроводжуються шумом і т.д. При тому фінансові санкції є значними: від 25% до 100% вартості продукції, по якій допущено те чи інше порушення. А також штрафні санкції за порушення санітарного законодавства або невиконання постанов, розпоряджень, приписів СЕС для посадових осіб і громадян. Відповідальність за порушення у цій сфері у вигляді штрафу ж передбачає і Кодекс України про адміністративні правопорушення (наприклад - ст. 188-11 "Невиконання постанов, розпоряджень, приписів, висновків, а також інших законних вимог посадових осіб СЕС"). Кодексом України про адміністративні правопорушення передбачена відповідальність за порушення законодавства про права споживачів. Так ст. 156-1 цього кодексу передбачає штрафні санкції за надання виробниками або продавцями недостовірної інформації про продукцію; ст. 168-1 - штраф за надання споживачам послуг, виконання робіт, які не відповідають нормам і стандартам; ст. 188-2 -штрафи за невиконання законних вимог посадових осіб органів виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів. Розміри штрафних санкцій складають від одного до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Також застосовуються більш серйозніші санкції: тимчасова заборона (зупинення) діяльності підприємства (повна або часткова), припинення його діяльності (якщо порушення неможливо усунути), опломбування складів і т.д. Під час перевірки співробітники СЕС і Держспоживнагляду повинні діяти чітко в межах своїх повноважень, передбачених законодавством. Тому потрібно перевірити наявність у перевіряючих законних підстав для проведення перевірки, зокрема - належним чином оформлених документів (направлення на перевірку, посвідчення і т.д.) Уповноважений представник компанії має право бути присутнім при проведенні перевірки та вимагати від перевіряючих дотримання норм закону. Не слід безпідставно перешкоджати її проведенню. Результати перевірки оформляються актом, в якому зазначаються виявлені порушення або фіксується їх відсутність. Представник або власник компанії перевіряє правильність викладеного в акті достовірності, має право дати свої пояснення або заперечення щодо обставин, зазначених в акті, вказати порушення, допущені перевіряючими під час перевірки. Після всіх дій, рекомендується підписати акт перевірки. Будь-які дії чи вимоги перевіряючих, що виходять за рамки їхніх повноважень і закону, в майбутньому будуть підставами для оскарження в суді.
|