Інформація про право України

Головна » Статті » Інші питання

Літаємо по-новому: нові правила з перевезення пасажирів
Так, на сьогодні (до вступу в дію нового Повітряного кодексу) ці питання визначаються в загальних Правилах повітряних перевезень, затверджених Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 23 квітня 2010 року N 216 (далі - Правила) і більш детально в правилах повітряних перевезень кожної окремої авіакомпанії і, відповідно, всіляко захищають права авіакомпанії, а не пасажирів. Так, зокрема затримці рейсу діючі Правила регулюють досить розмито, визначаючи терміни затримки рейсу як "розумні строки" (крім поїздок до країн ЄС), при цьому наголошується, що у разі затримки на більш розумні строки і за наявності згоди пасажира продовжити подорож, перевізник повинен надати пасажиру за встановленими ним нормами (в залежності від часу доби і тривалості затримки) безкоштовно:
безалкогольні напої, харчування, проживання в готелі, наземний трансфер (аеропорт - місто - аеропорт).
Згідно нових правил, розумні строки - період часу, розумна межа тривалості якого при повітряному перевезенні пасажира (багажу) складає не більше трьох годин за часом початку та завершення польоту, визначений в розкладі руху перевізника. Крім того, можливістю отримання такої компенсації за затримку більш "розумні" терміни можуть скористатися лише пасажири регулярних рейсів, так як для чартерних рейсів не встановлюється розклад руху, сторонами лише погоджується дата і орієнтовний час вильоту, а тому й не можна говорити про час затримки. Отже, на сьогодні перевізники самостійно визначають те, що вони повинні надавати в кожному окремому випадку: тільки безалкогольні напої або розміщення в готелі.
Таким чином, не тільки строки такої затримки, але і розміри компенсації визначаються самим перевізником, який зацікавлений в тому, щоб мінімізувати або взагалі уникнути будь-яких додаткових витрат. Більше того, цими ж правилами передбачається, що додаткові витрати пасажира понад норми, встановлені перевізником, пасажиру не відшкодовуються, а всі претензії пасажирів за загальним правилом авіакомпанія розглядає протягом 3 місяців, замість загальноприйнятого в Україну 30 денного строку для відповіді на всі звернення громадян. При цьому порядок розгляду таких претензій знову ж встановлюється самим перевізником в його правилах.
Прийнятий Верховною Радою України Повітряний кодекс концептуально по-новому підходить до прав пасажира, фіксуючи конкретні підстави, строки і розміри компенсації за відмову у перевезенні, скасування або затримки рейсу.Зазначеного питання присвячено окремий 13 розділ нового кодексу. Так, кодексом встановлюються єдині розміри компенсації, незалежно він країни прямування (нагадаємо, що діючі Правила встановлюють конкретні розміри компенсації лише в разі прямування з / до аеропортів країн Європейського Союзу). Крім того, законодавці відмовилися від використання значення розумних строків, замінивши їх конкретними тимчасовими рамками. Більше того, пасажири чартерних рейсів також зможуть отримати компенсацію за затримку рейсу. Однак, слід враховувати, що пасажири можуть отримати компенсацію тільки в тому випадку, якщо в цьому є вина перевізника, пасажир не може розраховувати на компенсацію, якщо авіакомпанія відмовила в перевезенні через алкогольне сп'яніння пасажира, його неадекватна поведінка, порушення порядку та правил поведінки на борту судна і т.д..
Отже компенсацію пасажирам пропонуються за;
- Відмова в перевезенні;
- Скасування рейсу;
- Затримку рейса.
Відмова в перевезенні
Відмова в перевезенні завжди здійснюється за ініціативою перевізника, однак вона може бути добровільною (коли пасажир погоджується на пропозицію авіакомпанії) або примусовим (коли пасажир проти пропозиції, але авіакомпанія не має інших можливостей окрім як примусово відмовити у перевезенні).
Так, всі перевізники продають на окремий рейс більшу кількість квитків, ніж може вмістити конкретне повітряне судно, оскільки, як правило, не відбувається 100% явки на рейс, частини пасажирів може бути відмовлено у посадці через неправильно оформлені документи, або ж хтось то буде знятий з рейсу, при цьому місця пасажирам видають при проходженні реєстрації на рейс. Нечасто, але все ж бувають випадки, коли на посадку на рейс приходить більше пасажирів, ніж може вмістити конкретний літак. У такому разі очікуваної перевізником відмови пасажирові в перевезенні перевізник зобов'язаний провести опитування з метою виявлення пасажирів, які готові відмовитися від свого підтвердженого бронювання в обмін на узгоджене між пасажиром, який за власним бажанням відмовляється від посадки на рейс, і перевізником винагороду.
Більше того, крім виплати винагороди, авіаперевізник зобов'язаний запропонувати пасажиру на вибір:
1) відшкодування протягом семи днів, повної вартості квитка за ціною, за якою він придбаний, за невикористану частину квитка і за використану частину або частини квитка, якщо рейс більше не задовольняє потреби пасажира, а також при необхідності забезпечити зворотний рейс в початковий пункт відправлення по першій можливості;
2) зміна маршруту, який здійснюється при відповідних транспортних умов: до кінцевого пункту - при першій нагоді або в пізній час за бажанням пасажира і за наявності вільних місць.
При цьому, якщо пасажир погодився відмовитися від перевезення цим рейсом і продовжити подорож іншим запропонованим перевізником рейсом, доставка пасажира до нового аеропорту відправлення (якщо це необхідно) здійснюється за рахунок перевізника.
Якщо ж жоден з пасажирів не побажав добровільно відмовитися від перельоту, перевізник має право примусово, проти волі пасажира, відмовити йому у перевезенні. Однак у цьому випадку, перевізник зобов'язаний виплатити компенсацію, конкретний розмір якої закріплено, а саме:
250 євро - для рейсів дальністю до 1500 кілометрів;
400 євро - для рейсів дальністю від 1500 до 3500 кілометрів;
600 євро - для рейсів дальністю більше 3500 кілометрів.
Разом з тим, виплата компенсації не звільняє перевізника від повернення коштів за придбаний квиток, оскільки фактично послуги з перевезення пасажиру надані не були. А також, незалежно від сплати пасажиру компенсації, перевізник зобов'язаний запропонувати пасажирові альтернативні можливості на його вибір, зазначені нами вище.Якщо ж пасажир обрав можливість альтернативної перевезення, вартість квитка в цьому випадку не повертається, оскільки послуги з перевезення надаються. Безсумнівно, що виконання такого обов'язку на користь перевізника, оскільки, якщо пасажирові пропонується заміна маршруту перевезення до його кінцевого пункту альтернативними рейсами, перевізник має право зменшити розмір зазначеної компенсації на 50 відсотків.
Однак і тут є додаткові умови, таке зменшення можливо тільки, якщо прибуття альтернативного рейсу не перевищує прибуття запланованого пасажиром рейса:
на дві години - для рейсів дальністю до 1500 кілометрів;
на три години - для рейсів дальністю від 1500 до 3500 кілометрів;
на чотири години - для рейсів, не зазначених в абзацах другому і третьому цієї частини.
Отже, якщо альтернативний рейс прилітає в пункт призначення пізніше встановленого терміну, перевізник не має права зменшувати розмір компенсації, а повинен виплатити пасажиру кошти в повному обсязі.
Скасування рейсу
У разі скасування рейсу перевізник зобов'язаний надати пасажиру альтернативні варіанти і компенсацію, про які ми згадували вище. При цьому, перевізник не може банально посилатися на технічні причини, оскільки зобов'язання по виплаті компенсації не виникає лише у випадках, якщо він може надати підтвердження того, що причиною скасування рейсу було дію непереборної сили або надзвичайна ситуація, якої не можна було запобігти, навіть якби були прийняті всі заходи. Отже, якщо рейс відміняється або затримується, пасажир має право вимагати надання пояснень щодо підстав для таких дій, якщо ж перевізник не може надати пояснень чи доказів на підтвердження таких підстав, він зобов'язаний виплатити пасажирові компенсацію.
Більше того, у випадку скасування рейсу, але узгодження пасажира продовжити подорож іншим рейсом перевізник безкоштовно запропонувати і забезпечити пасажирам:
1) харчування і прохолодні напої відповідно до часу очікування нового рейсу;
2) місця в готелі в разі, якщо пасажири змушені чекати відправлення протягом однієї або більше ночей або якщо час додаткового очікування відправки більше, ніж передбачалося;
3) наземний трансфер по маршруту аеропорт - готель - аеропорт;
4) два виклики і телекс-, факс-повідомлення або по електронній пошті, якщо для цього є технічні умови аеропорту.
Затримка рейсу
Термін затримки також детально врегульовано. Так, у разі затримки рейсу до двох годин - для рейсів дальністю до 1500 кілометрів або до трьох годин - для рейсів дальністю від 1500 до 3500 кілометрів або на чотири години і більше запланованого часу відправлення - для інших рейсів перевізник повинен забезпечити пасажиру харчування і прохолодні напої , а також два телефонні дзвінки, факс, або електронною поштою, якщо для цього є технічні умови аеропорту. У випадку, якщо виконання затриманого рейсу відкладається на наступний день, перевізник повинен надати пасажирам номера в готелі, харчування та забезпечити трансфер по маршруту аеропорт - готель - аеропорт.
Якщо ж затримка рейсу складає більше п'яти годин, то перевізник повинен запропонувати пасажирам відшкодування протягом семи днів, повної вартості квитка за ціною, за якою він придбаний або зміна маршруту, що здійснюється при відповідних транспортних умов: до кінцевого пункту - при першій нагоді або в пізній час за бажанням пасажира і за наявності вільних місць.
Прийняті зміни спрямовані на уніфікацію законодавства України з нормами і правилами Європейського Союзу і дозволить адаптувати авіаційний ринок України з правилами ЄС. Крім того, прийняті зміни покликані детально врегулювати і захистити права пасажирів. Знання своїх прав і головне - вміння їх відстоювати дозволить пасажиру здійснити заплановану поїздку без непотрібних сюрпризів, незручностей і переживань.
Категорія: Інші питання | Додав: administrator (28.08.2011)
Переглядів: 1722 | Теги: пасажири, правила, переліт | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
[30.04.2017]
Гроші за зекономлену субсидію. (0)
[30.04.2017]
Правило переїзду перехрестя з круговим рухом. (0)
[07.04.2017]
Допомога учасникам війни та бойових дій. (0)
[06.04.2017]
В Євросоюз без віз. (0)
[05.04.2017]
Пом'якшення обмеження на продаж готівкової валюти громадянам. (0)
[21.03.2017]
Побутові товари з гарантією тільки через касові апарати. (0)
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Будемо Вам вдячні за перегляд однієї реклами в розділі "Друзі сайта". Це буде оплатою за відповідь на Ваше запитання.
Пошук на сайті
120x90
Друзі сайта
Хороший дополнительный заработок без вложений. Неймовірно
Статистика
Друзі сайту
...
Відвідувачі онлайн
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Цікаві статті
[12.03.2017]
Обмін пошкоджених купюр іноземної валюти. (0)
[31.01.2017]
Пенсія для учасників бойових дій. (0)
[18.10.2016]
Земля для кожного українця. (0)
[17.03.2015]
Нові правила отримання субсидії 2016. (0)
[28.02.2015]
Документи, які дійсні перетину кордону з дітьми. (0)
[10.01.2015]
Порядок отримання фізособами та юрособами інформації з Держреєстру прав на нерухомість. (0)
[21.12.2014]
Шокуючі іновації від Міністерства фінансів для економії державних коштів. (0)
[21.11.2014]
Пенсії та інші соцвиплати переселенцям з Донбасу. (0)
[08.11.2014]
Затверджено Умови прийому на навчання до вузів у 2015 році. (0)
[23.09.2014]
Гарантовані державою пільги учасникам АТО а також членам їх сімей. (2)