У першому випадку необхідно написати акт-претензію і передати її в ЖЕК на розгляд. Відповідно до закону про захист прав споживачів, така претензія прирівнюється до звернення громадян і повинна бути розглянута протягом 15 днів. За законом ЖЕК зобов'язаний погодитися провести ремонт і знизити тариф у зв'язку з тим, що послуга не надавалася. Але шанси на такий результат прагнуть до нуля. Найчастіше людям приходить письмова аргументована відмова в задоволенні претензії. Тоді спір вирішується в суді. Ця тенденція особливо посилюється через те, що більшість споживачів подають в суд на ЖЕК тільки у відповідь на його претензію про несплату комунальних послуг. Тому для своєчасного вирішення проблем споживачам необхідно знати, що основною їх зброєю є колективна акт-претензія, подана в ЖЕК, як тільки вийшли терміни усунення несправностей. Не зайве ознайомитися з такими документами: розпорядженням Київської міськдержадміністрації від 9 березня 2011 року № 307 «Про упорядкування надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в м.Києві », наказом Держжитлокомунгоспу від 17 травня 2005 року № 76« Про затвердження Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій », а також наказом Держжитлокомунгоспу від 10 серпня 2004 року № 150« Примірний перелік послуг утримання будинків та будівель та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків та будівель ».