Отже, уявімо собі повсякденну ситуацію, коли ви їдете по дорозі і побачили автомобіль ДАІ з включеним проблисковим маячком. Згідно з новою редакцією правил дорожнього руху (вступили в силу 26 вересня), водій тепер зобов'язаний знизити швидкість до 40 км / ч. Однак якщо раніше водій зобов'язаний був зробити повну зупинку, то тепер - тільки в разі подання відповідного сигналу регулювальника. Якщо ж проблисковий маячок вимкнений і інспектор не вимагає зупинки, спокійно можна їхати далі, не знижуючи швидкості (природно, в дозволених рамках).
Якщо ж інспектор зажадав зупинитися, пам'ятайте, що робити це можна лише з дотриманням правил дорожнього руху - тобто, плавно знижуючи швидкість і перебудувавшись в крайній правий ряд. Нагадаємо, що не можна зупинятися на мосту і під ним - така вимога інспектора можна ігнорувати, крім виняткових випадків (наприклад, сталося ДТП і потрібно надати допомогу потерпілим).Важливий нюанс: тепер водії після зупинки працівником ДАІ зобов'язані включати на своєму автомобілі «аварійку».
У нових правил дорожнього руху, як і передбачалося, прописано, що автовласник має право передати автомобіль без довіреності, проте важливо, щоб був поліс автоцивілки першого типу (всі поліса нового зразка), або в полісі старого зразка записано ім'я людини, якій автовласник передав машину.Правда, штрафувати за його відсутність будуть водія, а не власника автомобіля.
Виходити з автомобіля необов'язково, а інспектор ДАІ зобов'язаний назвати обгрунтовану причину зупинки, наприклад, порушення правил дорожнього руху.Вимагати від водія він може лише права та свідоцтво про реєстрацію (абз. 2 ч. 2 ст. 16 ЗУ Про дорожній рух від 13.08.2011), причому документи можна просто показати, наприклад, через скло, а не передавати в руки. Але таким чином, щоб у співробітника ДАІ була можливість їх уважно розглянути та, в разі необхідності, переписати дані.
Страховий поліс потрібно мати при собі, але показувати співробітникові ДАІ лише при необхідності оформлення матеріалів ДТП або для складання протоколу. Законодавством передбачено право інспектора оглянути автомобіль, але тільки за наявності підстав. Наприклад, якщо такий самий автомобіль знаходиться в розшуку.
Створення аварійної ситуації
Часта уловка з боку даїшників - говорити водієві, що він створив аварійну ситуацію, а за це законом передбачено позбавлення прав строком від 6 місяців до 1 року. Нерідко водії тут же намагаються відкупитися навіть у тому випадку, якщо мова йшла про таке популярному порушенні як недотримання рядності при повороті (255 грн штрафу).
Насправді в законодавстві про те, що таке аварійна ситуація, чітко не написано. У ч. 4 ст. 122 КУАП Україні є непряме згадка про те, що це порушення, «змусили інших учасників дорожнього руху різко змінити швидкість, напрямок руху або вжити інших заходів до забезпечення особистої безпеки або безпеки інших громадян».
Однак при складанні протоколу про таке порушення працівник ДАІ повинен чітко вказати склад порушення ПДР, яке допустив водій, а також докладно описати, у чому саме полягала аварійна обстановка. Наприклад, водій, виїжджаючи на головну трасу, не поступився дорогою транспортним засобам, що їдуть по ній. В результаті учасники руху змушені були різко загальмувати або ж, уникаючи зіткнення, виїхати на узбіччя. Але до протоколу обов'язково повинні додаватися докази провини водія: наприклад, свідчення водія, який був змушений вжити відповідних заходів безпеки. Якщо постраждалих немає, про аварійну ситуацію мови йти не повинно - права можна не віддавати.
|