Інформація про право України

Головна » Статті » Соціальні питання

Нові правила отримання субсидії 2016.

 

Хто має право на призначення субсидії?

Право на призначення субсидії мають сім’ї, у яких розмір плати за житлово-комунальні послуги у межах норм споживання перевищує обсяг визначеного Кабінетом Міністрів України обов’язкового платежу. Розмір обов’язкового платежу визначається для кожного домогосподарства індивідуально в залежності від сукупного доходу.

Наявність заборгованості з оплати за житлово-комунальні послуги не впливає на визначення права на призначення субсидії.

Як розрахувати розмір обов’язкового платежу?

  • Визначити середньомісячний сукупний дохід сім’ї за попередній календарний рік (для непрацюючих пенсіонерів, які не мають інших доходів крім пенсії, за місяць,що попередує місяцю, з якого призначається субсидія);
  • Визначити дохід на одну особу шляхом поділу середньомісячного сукупного доходу на кількість членів домогосподарства;
  • Отриманий результат поділити на розмір прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць (з 1 травня 2016 року – 1399 грн.), тобто визначити співвідношення середньодушового доходу родини до розміру прожиткового мінімуму на одну особу;
  • Отриманий результат поділити на 2, а потім помножити на 15%, і таким чином визначити відсоток обов’язкової плати за житлово-комунальні послуги.

Яким чином можна отримати субсидію?

До управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації необхідно подати лише два документи:

  • заяву про призначення житлової субсидії;
  • декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.

Зазначені документи можуть бути надіслані поштою або в електронній формі через офіційний веб-портал Мінсоцполітики або інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та місцевого самоврядування з накладенням електронного цифрового або електронного підпису, із застосуванням електронної системи ідентифікації, що використовує базу клієнтських даних банків.

У разі отримання надісланих з використанням засобів телекомунікаційних систем заяви та декларації, у яких відсутній електронний цифровий або електронний підпис із застосуванням електронної системи ідентифікації, що використовує базу клієнтських даних банків, субсидія призначається лише після підпису зазначених документів у місячний строк. У разі непідписання в зазначений строк заяви і декларації подаються нові заява і декларація.

За який період враховуються доходи для призначення субсидії?

У разі звернення за призначенням субсидії у І кварталі – доходи враховуються за перші три квартали попереднього року.

У разі звернення в інший період – доходи за попередній календарний рік.

У разі коли на час звернення за призначенням субсидії особа є непрацюючим пенсіонером, який не має інших доходів, крім пенсії, до її середньомісячного сукупного доходу враховується розмір пенсії за місяць, що передує місяцю, з якого призначається субсидія.

Які доходи включаються та не включаються до сукупного доходу сімей, які претендують на одержання субсидії?

До сукупного доходу осіб, які досягли 14-річного віку станом на 1 січня року, за який враховуються доходи для призначення субсидії включаються усі види нарахованих доходів без урахування податку з доходів фізичних осіб.

До сукупного доходу сім’ї не включається:

  • частина допомоги при народженні дитини, виплата якої здійснюється одноразово;
  • частина допомоги при усиновленні дитини, виплата якої здійснюється одноразово;
  • одноразової винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання України "Мати-героїня"
  • державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
  • щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг;
  • сплачені особою аліменти;
  • доходи від розміщення депозитів;
  • оплата праці членів виборчої комісії, а також осіб, які залучаються до роботи в комісії, у тому числі в день голосування, дні встановлення підсумків голосування та результатів виборів;
  • допомога громадських та благодійних організацій;
  • допомога на поховання;
  • одноразова допомога, яка надається відповідно до законодавства або за рішенням органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності;
  • вартість безоплатно отриманих санітарно-курортних путівок, протезно-ортопедичних виробів, засобів реабілітації;
  • суми, які виплачуються в порядку відшкодування шкоди, заподіяної працівникові за ушкодження його здоров’я, що пов’язане з виконанням ним трудових обов’язків.

Особам, які беруть (брали) безпосередню участь у проведенні антитерористичної операції, та/або членам їх сімей до сукупного доходу не враховуються:

  • отримані ними у період безпосередньої участі у проведенні антитерористичної операції грошове забезпечення та інші виплати і види соціальної допомоги, що здійснюються працівникам правоохоронних органів, військовослужбовцям та працівникам Збройних Сил, Національної Гвардії, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, Держприкордонслужби, Держспецтрансслужби, особам рядового, начальницького складу, військовослужбовцям, працівникам МВС, Управління державної охорони, Держспецзв’язку, іншим працівникам утворених відповідно до закону військових формувань;
  • отримана ними у період та/або після безпосередньої участі у проведенні антитерористичної операції благодійна допомога незалежно від розміру та джерела походження.

Які особливості врахування доходів?

Якщо в особи, яка досягла 18-річного віку станом на 1 січня року, за який враховуються доходи для призначення субсидії:

  • середньомісячний сукупний дохід менший від прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31 грудня цього ж року, або в якої відсутні доходи, але вона навчалася за денною формою навчання у загальноосвітньому, професійно-технічному, вищому навчальному закладі, для розрахунку субсидії середньомісячний дохід такої особи визначається на рівні одного прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31 грудня року, за який враховуються доходи для призначення субсидії;
  • середньомісячний сукупний дохід менший від прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31 грудня цього ж року, але яка протягом зазначеного періоду отримувала пенсію, стипендію, допомогу при народженні (усиновленні) дитини, допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, допомогу по догляду за інвалідом I та II групи внаслідок психічного розладу, допомогу особам, які не мають права на пенсію та інвалідам, допомогу по безробіттю або будь-які доходи, отримані особою, яка не досягла 18-річного віку станом на 31 грудня року, за який враховуються такі доходи, то у розрахунок субсидії включаються фактичні розміри отриманих такими особами доходів;
  • відсутні доходи, для розрахунку субсидії середньомісячний дохід такої особи визначається на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31 грудня року, за який враховуються доходи для призначення субсидії. В окремих випадках за рішенням районних комісій, для осіб, які проживають у сім’ях, що опинилися у складних життєвих обставинах, у розрахунок субсидії може включатися середньомісячний сукупний дохід на рівні одного прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31 грудня року, за який враховуються доходи.

Для фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування незалежно від отриманих (неотриманих) ними доходів до сукупного доходу за кожний місяць враховується дохід:

  • платники єдиного податку першої групи – на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31 грудня року, за який враховуються доходи;
  • платники єдиного податку другої групи – на рівні трьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31 грудня року, за який враховуються доходи;
  • платники єдиного податку третьої групи – на рівні чотирьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31 грудня року, за який враховуються доходи.

Система оподаткування та група платника єдиного податку для спрощеної системи оподаткування визначається на початок місяця, з якого призначається субсидія.

Для осіб, які протягом року, за який враховуються доходи для призначення субсидії, перебували на строковій військовій службі, середньомісячний сукупний дохід незалежно від отриманих (не отриманих) такою особою доходів визначається на рівні половини розміру прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31 грудня року, за який враховуються доходи.

Відмінена норма обов'язкового працевлаштування або перебування на обліку в центрі зайнятості працездатних осіб протягом трьох місяців, що передують місяцю звернення.

Кому призначається субсидія?

Субсидія призначається одній із зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб.

У яких випадках субсидія призначається, як виняток, за рішенням районних комісій?

  • одиноко проживаючим непрацездатним громадянам на збільшену понад соціальну норму площу житла;
  • у разі, якщо сім’я протягом 12 місяців перед зверненням здійснила одноразову покупку або оплатила послуги (будівництва,ремонту, мобільний зв’язок) на суму, яка перевищує 50 тисяч гривень;
  • особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні на підставі договору найму (оренди) житла, якщо їй нараховується плата за житлово-комунальні послуги;
  • індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію, але які сплачують послуги;
  • виходячи з кількості осіб, які фактично проживають у житловому приміщенні на підставі підтверджуючих документів. Таким документом може бути довідка, що підтверджує місце перебування особи в іншій адміністративно-територіальній одиниці у зв’язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання, а також довідка про оплату житлово-комунальних послуг в іншому житловому приміщенні;
  • особам, які зареєстровані у житловому приміщенні та сплачують за житлово-комунальні послуги на розділені особові рахунки, виходячи з кількості зареєстрованих осіб, які сплачують за послуги на такі рахунки;
  • дитячим будинкам сімейного типу (з моменту їх створення) та прийомним сім’ям, а також сім’ям (крім багатодітних сімей), у яких не менше року проживають троє і більше дітей, враховуючи тих, над якими встановлено опіку чи піклування, виходячи з кількості дітей, які фактично проживають у житловому приміщенні, з урахуванням дітей, які не зареєстровані в ньому;
  • особам, які досягли 18-річного віку станом на 1 січня року, за який враховуються доходи і мають середньомісячний сукупний дохід менший від прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31 грудня цього ж року, або доходи відсутні, та які проживають у сім’ях, що опинились у складних життєвих обставинах, у розрахунок субсидії може включатися місячний дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31 грудня року, за який враховуються доходи;
  • якщо громадяни, що перебувають у складних життєвих обставинах, не змогли своєчасно звернутися за призначенням субсидії, субсидія може призначатися з дня виникнення відповідного права, але не більше ніж за шість місяців до звернення за призначенням субсидії.

Рішення районної комісії про призначення субсидії переглядається у разі зміни складу осіб, які зареєстровані (фактично проживають) у житловому приміщенні, якщо будь-хто із зареєстрованих у житловому приміщенні осіб (осіб, які фактично проживають), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії (призначенням субсидії без звернення) здійснив купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), автомобіля, транспортного засобу (механізму), будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку або оплатив послуги (одноразово) з будівництва, ремонту квартири (будинку) або автомобіля, транспортного засобу, телефонного (в тому числі мобільного) зв’язку, крім житлово-комунальних послуг у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами та медичних послуг, пов’язаних із забезпеченням життєдіяльності, на суму, яка на дату купівлі (оплати) перевищує 50 тис. гривень.

На яку площу призначається субсидія?

Соціальна норма володіння чи користування загальною площею житла встановлена в розмірі 13,65 м2 на кожного зареєстрованого у житлі та додатково 35,22 м2 на домогосподарство.

На які норми користування комунальними послугами призначається субсидія?

Соціальні нормативи споживання холодної і гарячої води, водовідведення, вивезення побутових відходів, газопостачання, електричної енергії встановлено єдині для всієї України, виходячи з цього субсидія призначатиметься в межах таких норм споживання послуг:

1. водопостачання та водовідведення:

постачання холодної води       2,4 м3 на одну особу (за наявності центр. постачання гарячої води)

                                                         4 м3 на одну особу (за відсутності центр. постачання гарячої води)

постачання гарячої води           1,6 м3 на одну особу

водовідведення                           4 м3 на одну особу

2. вивезення побутових відходів:

твердих              0,4167 м3 на 1 м2 на одну особу на місяць

рідких                4 м3 на одне домогосподарювання на місяць

3. газопостачання:

на опалення в опалювальний період                    5,5 м3 на 1 м2 площі * коригуючий коефіцієнт:

                                                                           0,982 – в 1-2 поверхові будівлі,

                                                                           0,573 – 3 і більше поверхів,

на газову плиту (приготування їжі)          4,4 м3 на одну особу

на газову плиту (приготування їжі і підігрів води)        7,1 м3 на одну особу

на газову плиту і водонагрівач                  14 м3 на одну особу

4. електропостачання:

на опалення в опалювальний період                     65 кВт год. на 1 м2 площі * коригуючий коефіцієнт:

                                                                            0,982 – 1-2 поверхові будівлі,

                                                                            0,573 - 3 і більше поверхів;

у будинках, обладнаних стаціонарними електроплитами:   130 кВт год. на сім’ю з однієї особи +                       30 кВт год. на іншого члена сім’ї  (за наявності центр. постачання гарячої води)

150 кВт год. на сім’ю з однієї особи + 30 кВт год. на іншого члена сім’ї (за відсутності центр. постачання гарячої води)

у будинках, не обладнаних стаціонарними електроплитами:            90 кВт год. на сім’ю з однієї особи + 30 кВт год. на іншого члена сім’ї (за наявності центр. постачання гарячої води)

120 кВт год. на сім’ю з однієї особи + 30кВт год. на іншого члена сім’ї (за відсутності центр. постачання гарячої води)

5. теплопостачання:

У разі використання теплової енергії для централізованого опалення абонентами, житлові будинки яких обладнані будинковими та/або квартирними приладами обліку, -

 0,0548 Гкал на 1 м2 опалюваної площі на місяць в опалювальний період * коригуючий коефіцієнт:

0,573 - 1-4 поверхові будівлі,

0,386 - 5 і більше поверхів.

На який період призначається субсидія?

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців.

За наявності договору найму (оренди) субсидія призначається на строк дії договору найму (оренди) житлового приміщення, але не більше ніж на 12 місяців з місяця звернення за її призначенням. На наступний строк субсидія призначається за особистим зверненням.

Субсидія розраховується окремо на опалювальний та неопалювальний сезони.

У разі звернення із заявою про призначення субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг протягом двох місяців з початку опалювального (неопалювального) сезону субсидія призначається з початку такого сезону.

Після закінчення терміну отримання субсидії управління праці та соціального захисту населення самостійно здійснюють розрахунок субсидії на наступний період для домогосподарств, які отримували субсидію у попередньому періоді, крім осіб, яким субсидія призначалася на підставі договору найму (оренди) житлового приміщення.

Якщо громадянин звернувся за призначенням субсидії в неопалювальний сезон і в цей період розмір плати за житлово-комунальні послуги у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами не перевищує обсягу визначеного Кабінетом Міністрів України обов'язкового відсотка платежу, управління праці та соціального захисту населення розраховує розмір субсидії на початку опалювального сезону без додаткового звернення громадянин.

Якщо протягом опалювального періоду розмір плати за житлово-комунальні послуги у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами не перевищує розміру обов’язкового відсотка платежу, на наступний період субсидія призначається на підставі звернення громадянина.

Особа, яка не згодна з рішенням про проведення розрахунку субсидії на наступний період та має додаткові обставини, які безпосередньо впливають на визначення розміру сукупного доходу за попередній період, подає до управління праці та соціального захисту населення відповідні підтвердні документи для проведення перерахунку субсидії в межах строку призначення.

У яких випадках проводиться перерахунок розміру призначеної субсидії без звернення громадян?

  • зміни цін і тарифів на послуги, на оплату яких призначено субсидію;
  • встановлення Кабінетом Міністрів України нового розміру витрат громадян на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива;
  • у разі встановлення рішенням виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або місцевої держадміністрації дати початку (закінчення) опалювального періоду не з першого та не до останнього числа місяця;
  • отримання за запитом уточненої інформації про склад зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами, доходи осіб;
  • проведення перерахунку розміру плати за житлово-комунальні послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі.
  • зміни соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами;
  • нарахування плати за послугу з централізованого опалення у разі відсутності засобів обліку теплової енергії з урахуванням фактичної температури зовнішнього повітря.

Перерахунок розміру призначеної субсидії за фактичними обсягами споживання послуг не здійснюється. Сума призначеної субсидії, яку органами соціального захисту населення переказано на рахунки виконавців/виробників послуг для оплати їх вартості в розмірі соціальних нормативів і, яка не використана домогосподарством внаслідок економії споживання послуг, зараховується виконавцем/виробником як оплата обов’язкової частки платежу домогосподарства на наступний розрахунковий період.

Невикористана сума субсидії для відшкодування витрат на оплату послуги з централізованого опалення та газо-, електропостачання для індивідуального опалення (крім частина невикористаної суми субсидії, що еквівалентна вартості (станом на 1 травня нового неопалювального сезону) 100 куб. метрів природного газу або вартості 150 кВт•г електричної енергії (в разі використання природного газу/електричної енергії для індивідуального опалення), повертається виробником/виконавцем таких послуг до бюджету на підставі акта розрахунку загального обсягу невикористаних сум субсидій.

Еквівалентна вартість послуг зараховується виконавцем/виробником як оплата послуг з газо-, електропостачання, у тому числі обов’язкової частки платежу домогосподарства, на наступні розрахункові періоди.

Про які зміни необхідно повідомити орган соціального захисту населення?

Зміну складу зареєстрованих у житловому приміщенні осіб (орендарі - про осіб, які фактично проживають), їх соціального статусу, переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання, виконавців житлово-комунальних послуг, купівлю товарів або оплату послуг на суму понад 50 тис. гривень шляхом подання відповідних документів.

Яка відповідальність у випадку надання недостовірної інформації?

Сума субсидії, перерахованої (виплаченої) надміру внаслідок подання громадянином документів з недостовірними відомостями, повертається ним за вимогою управління праці та соціального захисту населення.

У разі коли громадянин добровільно не повернув надміру перераховану суму субсидії, патання про її стягнення вирішується у судовому порядку.

У яких випадках припиняється надання раніше призначеної субсидії?

  • за поданням житлово-експлуатаційних організацій, що надають житлово-комунальні послуги, якщо громадянин, якому призначено субсидію, не сплачує вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії;
  • якщо громадянин приховав або свідомо подав недостовірні дані про доходи (не зазначив один із видів доходів) та майновий стан, що вплинули на встановлення права на субсидію, внаслідок чого йому була надміру перерахована сума субсидії;
  • у разі переїзду сім’ї в іншу місцевість та настання обставин, що унеможливлюють надання субсидії (зокрема смерть одинокої особи);
  • у разі отримання управлінням праці та соціального захисту населення за запитом інформації про збільшення чисельності зареєстрованих у житловому приміщенні осіб;
  • за заявою особи яка звернулася за призначенням субсидії.
  • якщо під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства державним соціальним інспектором виявлено ознаки порушення норм законодавства щодо призначення субсидії, які вплинули (могли вплинути) на право призначення субсидії або визначення її розміру.

У разі коли через несплату громадянином вартості фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії надання субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг припинено, громадянин набуває право на її призначення на наступний період після подання документів, що підтверджують погашення заборгованості, яка виникла за період отримання субсидії. 

Наявність заборгованості з оплати за житлово-комунальні послуги не впливає на визначення права на призначення субсидії.

Категорія: Соціальні питання | Додав: administrator (17.03.2015)
Переглядів: 30116 | Теги: Нові правила отримання субсидії 201 | Рейтинг: 2.4/29
Всього коментарів: 0
[03.12.2016]
Рахунки за централізоване опалення без приладів обліку тепла. (0)
[03.12.2016]
Алкоголь подорожчав. (0)
[23.11.2016]
Позовна давність при достроковому стягненню боргів. (0)
[08.11.2016]
Використання платіжних систем Webmoney, Яндекс.Деньги, QIWI Wallet, Wallet one / Єдиний гаманець в Україні заборонено. (0)
[05.11.2016]
Батьки дітей інвалідів звільнені від військової служби. (0)
[18.10.2016]
Засідання Верховної Ради України 18 жовтня 2016 року. (0)
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Будемо Вам вдячні за перегляд однієї реклами в розділі "Друзі сайта". Це буде оплатою за відповідь на Ваше запитання.
Пошук на сайті
Друзі сайта
Хороший дополнительный заработок без вложений. Неймовірно
Статистика
Друзі сайту
загрузка...
Відвідувачі онлайн
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Цікаві статті
[18.10.2016]
Земля для кожного українця. (0)
[17.03.2015]
Нові правила отримання субсидії 2016. (0)
[28.02.2015]
Документи, які дійсні перетину кордону з дітьми. (0)
[10.01.2015]
Порядок отримання фізособами та юрособами інформації з Держреєстру прав на нерухомість. (0)
[21.12.2014]
Шокуючі іновації від Міністерства фінансів для економії державних коштів. (0)
[21.11.2014]
Пенсії та інші соцвиплати переселенцям з Донбасу. (0)
[08.11.2014]
Затверджено Умови прийому на навчання до вузів у 2015 році. (0)
[23.09.2014]
Гарантовані державою пільги учасникам АТО а також членам їх сімей. (2)
[04.08.2014]
Державна реєстрація права на нерухоме майно. (0)
[11.07.2014]
Туристичний збір в Україні. (0)