Самостійне встановлення
лічильника законодавством не забороняється, але тут постають деякі проблеми:
Лічильник слід купувати тільки
у компаній, які мають ліцензію на продаж. Разом з тим прибори повинні мати паспорти
про технічний стан та додержання метрологічним вимогам.
Для встановлення лічильника
потрібно перекривати в будинку стояк з водою, що є проблематичним для
неспеціаліста.
Всі збитки заподіяні сусідам
непрофесійними діями будуть лягати на ваші плечі.
Тому дотримуючись п.9
Постанови КМУ від 21.07.2005 №630(остання редакція від 31.10.2011) «Про
затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, холодного і
гарячого водопостачання і водовідведення» : «В квартирі роботи з установки
приладів обліку води та теплової енергії(квартирні прилади обліку) проводяться
спеціалізованою організацією, виконавцем, виробником чи постачальником за
рахунок коштів споживача» раджу звертатися до спеціалістів, які мають ліцензію
на цей вид господарювання.
Щоб отримати технічні умови
лічильника, звертаємося в відділ узгодження проектів з водомірного обліку
розрахункового департаменту. Далі проводимо придбання самого лічильника з обов’язковою
сертифікацією для використання в Україні і відбитком Держстандарту на пломбі.
Згідно п. 10 Постанови №630, оплата послуг за показаннями квартирних приладів
обліку проводиться лише у разі здійснення обліку в усіх точках розбору холодної
та гарячої води у квартирі незалежно від наявності приладів обліку на вводах у
багатоквартирний будинок. Тоді викликаємо сантехніка шляхом написання заздалегідь
заяви на ім’я начальника ЖЕКа чи ОСББ (послуги сантехніка повинні бути безкоштовні).
Після цього проводимо
опломбування лічильника. Цією справою займаються представники водоканалу чи теплопостачальні
організації (для гарячої води), тобто виконавці послуг що надаються для
власника (ЖЕКу) багатоквартирного будинку. За пп.9 п.32 Постанови №630
виконавець зобов’язаний забезпечити за заявою споживача постановку квартирного
приладу обліку на абонентський облік у тижневий термін з дати подання такої
заяви.
Також після всіх робіт
ліцензійних спеціалістів не забувайте підписати і залишити для себе екземпляр акту
приймання робіт, який стане в майбутньому основою для встановлення лічильника
на облік виконавчої організації а також автоматично знімає відповідальність за
аварії чи прориви в місцях встановлення лічильника.
Постанова № 630 забороняє як
виконавцю, так і споживачеві відмовитися від врахування показань лічильників. При
цьому оплата за нормативами споживання при встановлених квартирних приладах, не
зараховуючи їх показань, не допускається, за винятком випадків, коли споживач
при наявності сумнівів у правильності показань квартирного лічильника за
власний рахунок проводить його позачергову перевірку.
У випадку, якщо споживач, згідно із
законодавством, має пільги з оплати послуг, у договорі з обслуговуючою
організацією робиться відповідна позначка, причому дані про пільгу вносяться у
договір між виконавцем та постачальником. При отриманні права на пільги
споживач подає виконавцю письмову заяву та документи, що підтверджують його, а
оплата послуг з урахуванням пільг нараховується з дати подання цих документів. У
разі встановлення лічильників у квартирі, де проживає пільговик, їх показання
діляться пропорційно числу мешканців квартири. Пільги споживачам з оплати
послуг надаються на частку, отриману після такого розділу, за фактичними
витратами, але не менш норм споживання, визначених законодавством (п. 22
Постанови № 630).
Періодична
повірка, обслуговування та ремонт (у т. ч. демонтаж, транспортування та монтаж)
квартирних приладів обліку проводяться за рахунок виконавця (п. 9 Постанови №
630). Про це ж свідчить і п. 11.2.1
Правил технічної експлуатації систем водопостачання та каналізації населених
пунктів України, затверджених Наказом Держжитлокомунгоспу № 30 від 05.07.1995
(в редакції від 27.06.2008): «Періодична перевірка, обслуговування та ремонт, у
т. ч. демонтаж, транспортування
та монтаж лічильників води, що знаходяться у власності фізичних осіб, які не є
суб'єктами підприємницької діяльності, результати вимірювань, які
використовуються для здійснення розрахунків за спожиту для побутових потреб
воду, здійснюються за рахунок підприємств і організацій, що надають послуги з
водопостачання ».
Але
якщо у мешканця є сумніви в правильності показань лічильника встановленого, він
може звернутися до виконавця з проханням про позапланову перевірку. Ось тоді-то, згідно з п. 16
Постанови № 630, доведеться розщедритися, сплативши демонтаж, транспортування і
саму перевірку лічильника. Але якщо виявлена у
показаннях помилка виходить за рамки, передбачені у паспорті лічильника,
виконавець зобов'язаний здійснити перерахунок плати за споживання води та / або
теплової енергії з дня останньої перевірки або встановлення лічильника, якщо
його перевірка не проводилася, шляхом зменшення плати на відсоток, що перевищує
встановлені кордону точності для цього
типу приладу обліку, до моменту виявлення помилки.
Також
на лічильники води поширюються норми ЗУ «Про метрологію та метрологічну
діяльність», як на засоби вимірювальної техніки, тому водоміри повинні
проходити періодичну перевірку кожні 3 роки. Причому така перевірка не
повинна перевищувати одного місяця. За цей час споживач оплачує
відповідні послуги у такому порядку: з централізованого постачання холодної та
гарячої води - згідно із середньомісячними показниками лічильника за попередні
3 місяці; з централізованого опалення - згідно із середньомісячними показаннями
лічильників за попередній опалювальний сезон. У разі несправності
лічильника, не підлягає усуненню, плата за послуги з моменту її виявлення
вноситься згідно з нормативами споживання.
|